maandag 7 april 2008

Koningslo - Auto in brand gestoken

KONINGSLO - Een spectaculaire autobrand in de Steenstraat heeft donderdagnacht veel schade aangericht bij twee gezinnen. De wagen stond op de oprit, het vuur sloeg over op de gevel. Een wagen van de buren raakte ook zwaar beschadigd. Buurman Jan Florijn was getuige. 'Mijn zoon slaapt aan de voorkant en is wakker geworden door luide knallen. Hij waarschuwde ons. We zagen de vlammen hoog opflakkeren, wel twee verdiepingen hoog. Ik ben naar buiten gegaan en heb met een brandblusser geprobeerd het vuur te doven. Dat lukte niet.'Een van de twee wagens op zijn oprit stond gevaarlijk dicht bij het vuur. De zijkant, waar de benzinetank zich bevond, begon te smelten. 'Ik moest kiezen. Ik kon de auto laten branden, met het risico dat ook onze gevel eraan zou moeten geloven, of ik kon proberen de smeulende wagen te verplaatsen. Ik heb toch beslist om de wagen te verzetten', aldus Florijn.Volgens de politie is de brand aangestoken.

5.04.2008

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BI1QAQ6D_1