vrijdag 22 mei 2009

Gent - Brandstichting tegen wagen ISS en Cordelia

GENT - Zondagnacht werden twee geparkeerde firmawagens verwoest nadat één ervan met benzine in brand was gestoken. 'Ik heb er geen idee van wie dit kan gedaan hebben', zegt een van de eigenaars. 'Ik heb geen vijanden.'
'Om 4 uur belden mensen me wakker om te zeggen dat mijn auto in brand stond'.

Vijftig minuten daarvoor was een bewoonster van het appartementsgebouw vlakbij De Sterre gewekt door stevige knallen.

Ze zag door het raam hoe een geparkeerde Renault Mégane vuur had gevat aan het voorwiel. Enkele seconden later stond de wagen in lichterlaaie en reikten de vlammen vier verdiepingen hoog.

Toen de brandweer arriveerde, was de auto al volledig uitgebrand en was het vuur overgeslagen naar de Peugeot 407 die er vlak achter geparkeerd stond.

De brand was ongemeen hevig: ontploffende banden verschroeiden de haag die het voortuintje afscheidt van het appartementsgebouw.

Als dit enkele meters verderop was gebeurd, waar de geparkeerde auto's enkel door een trottoir van de huizen zijn gescheiden, dan was de brand ook overgeslagen op de woningen.

Beide auto's zijn total loss. De Mégane is volledig uitgebrand. Van de Peugeot werd enkel het motorblok verwoest. 'Maar ook mijn auto is rijp voor de schroothoop.

Het gaat om een leasingwagen van uitgeverij Corelio, die ook deze krant uitgeeft. Ook de Renault was een firmawagen. Hij werkt voor het schoonmaakbedrijf ISS dat in onderaanneming herstellingen uitvoert voor Belgacom.

Een branddetectiehond ontdekte gistermorgen sporen van brandversnellers aan het rechtervoorwiel van de Renault. 'Vermoedelijk gaat het om benzine', zegt het parket.

'Ik heb totaal geen idee waarom iemand mijn auto zou in brand steken', 'Ik heb geen bedreigingen ontvangen en ik heb geen vijanden.'

19.05.2009
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=TU2AEVBE