vrijdag 19 juni 2009

Brussel - Molotovcocktail naar camionet sp.a


Jongeren hebben zaterdag een molotovcocktail gegooid in de auto van de Brusselse SP.A-verkozene Fouad Ahidar. 'Het had een waar drama kunnen zijn', zegt Ahidar.
De vandalen sloegen toe toen het ontslagnemende Brusselse parlementslid Fouad Ahidar zaterdagavond naar een bruiloft ging in de Maritieme wijk in Molenbeek. 'Toen ik door de straat liep, riepen jongeren al naar mij: Hé daar, verrader. Ik hoor dat wel vaker. Ik pleit al jaren voor een harde aanpak van de probleemjongeren en de drugs in deze wijk. De jeugd ziet me daarom als verrader.' De wijk aan de Ribaucourtstraat staat inderdaad bekend als probleemwijk. Een tijd geleden lokten jongeren er een politiecombi in een hinderlaag en bekogelden die met brandbommen.

Toen Ahidar het trouwfeest even verliet, zag hij hoe jongeren twee ruiten van zijn wagen hadden stukgeslagen en er een brandbom in gooiden. Naast de wagen was benzine gegoten.

Ahidar kon het brandje op zijn voorzetel blussen en voorkomen dat het vuur de benzine rond zijn wagen vond. 'Anders was er meteen een steekvlam die ook alle auto's in de buurt -we stonden bumper aan bumper geparkeerd- in brand stak. Hier is een groot drama voorkomen.'

Het beschadigen van wagens van politici is stilaan een plaag aan het worden. Tijdens de verkiezingscampagne is ook de wagen van het Gentse SP.A-kopstuk Freya Van den Bossche in brand gestoken. De campagnewagen van Open VLD-politica Annick De Ridder werd gestolen. Bij LDD-kopman Jean-Marie Dedecker werd een autoband doorgestoken.

14.06.2009
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF14062009_035