woensdag 10 februari 2010

Doodsbedreigingen op commissariaat Vorst

Ongestoord stelen voor deur politie in Vorst

(Belga) Slachtoffers van brutale sackjackings vlak voor het wijkcommissariaat in de Wielemans Ceuppenslaan in Vorst, worden doorverwezen naar een ander politiekantoor wegens onderbezetting. De agenten worden zelf ook bedreigd en zijn bang, zo bericht Het Laatste Nieuws zaterdag.



Straatboefjes slaan ongestoord autoruiten stuk en plegen sackjackings vlak voor een wijkcommissariaat in Vorst. Criminelen laten zelfs ongegeneerd doodsbedreigingen achter op de voordeur van dat politiebureel. "Ik vrees een aanslag op mijn commissariaat", klinkt het onomwonden bij de commissaris. De voorbije dagen lijkt de dreiging rond het commissariaat weer toe te nemen. "Er zijn hier inderdaad veel sackjackings. Een paar dagen geleden sloegen ze nog een autoruit in, vlakbij ons commissariaat. Het boefje ging lopen met de draagtas. Daar bleek een hondje in te zitten. Die gooide hij weg. Het beestje hebben we nadien niet meer gezien." De commissaris sprak in elk geval zijn overste van de zone Brussel-Zuid al aan over de dreigementen. "Die wil dat we nu kogelwerende vesten dragen. Maar die héb ik niet. De dienst logistiek van de politie is op de hoogte en gaat er ons leveren. Ik wacht nog steeds. Die nultolerantie, da's allemaal mooi op papier. Maar ik heb werkelijk niét de middelen om dat te handhaven. Ik wil het gezag van mijn oversten niet ondermijnen, maar nultolerantie rond mijn commissariaat? Dat is onmogelijk!" (NAJ)

06.02.2010
metrotime.be